Kategori :


İnternetin yaygınlaşması ile birlikte sosyal ağlarında arttığı bir dönemdeyiz. Medya sektörünün de artık sosyal ağları önemsiyor olmaları bu işin ne kadar büyük kitlelere ulaştığının en büyük göstergesi. Tabi sosyal ağ denilince akla en çok gelen Facebook ve Twitter ama onların dışında piyasada en az onlar kadar aktif ve ziyaretçilere hitap eden Instagram, Myspace, LinkedIn ve Pinterest hızla büyüyenler arasındalar.

Google da bu büyümeden kendine pay çıkarmak adına hem Youtube üzerinde bir çok gelişmenin yanında birde Google Plus ile piyasaya ayak basmış oldu. Bu yaygınlaşmanın en önemli etkenlerinin başında ziyaretçilerin içerik sahibi olmalarıdır. Yani özellikle bir içerik editörü kullanmak yerine ziyaretçilerin paylaşımları ile büyümekteler.

Peki bu sosyal paylaşım ağlarının çıkarları ne ve nereden kazanç sağlıyorlar? Bu konuya özellikle Facebook için ayrı bir parantez açabiliriz. Çünkü Facebook reklam ağını da oluşturdu. Bu ağ ile ziyaretçilere reklam satıyor ve yan menüde reklam yayınlaması yapıyor. En büyük gelir kaynaklarından biri haline getirmeyi başardığını da söylemek mümkün. Önemli etken zaten reklam gelirinin yanında çok büyük bir kitleye sahip olmaları ve bilgileri ellerinde barındırıyor olmaları. Bizler tatil mekanlarında, günlük hayatımızda çektiğimiz fotoğrafları, videoları yayınlarken bu çok sıradan gelen içerikler aslında o sosyal ağların daha da büyümelerini sağlıyor. Bu büyüme ise şirketlerine maddi olarak değer katmaya devam ediyor.

Bu reklam seçenekleri ve şirket büyümesinin yanında çok değişik bir gelir kaynakları yok aslında. Buna pek ihtiyaçları da yok.

Özellikle Facebook hakkında ortalıkta sürekli haberler dolanıyor. Sizlerin de dikkatinizden kaçmamıştır. “Facebook artık paralı olacak” gibi söylentilerin ortalıkta dolaştığını duyuyorsunuzdur. Sizler şuan cebinizden para çıkmıyor diye ücretsiz diye düşünebilirsiniz ama Facebook zaten paralı durumda şuanda. Siz para vermeseniz de ücretsiz olarak çalışan görevi görüp alacağınız maaşı Facebook’a bağışlıyorsunuz. Sadece bunun bilincinde değiliz.

Makalemizde sosyal ağ denilince akla en çok gelen Facebook üzerinden örnekler verdik. Diğer ağlarda da işler çok farklı değil. Örneğin; Twitter ‘ da top 10 içinde görmüşsünüzdür mutlaka “sponspor tt” olarak en üstte tag yer alıyor. Bu da Twitter’ın reklam kaynağı diyebiliriz. Yani ister istemez biz sosyal ağları zengin ediyoruz.


Facebook reklamları gerçeği, sosyal ağlar nasıl para kazanıyor, sosyal ağlar ve biz.Benzer aramalar: