Kategori :
Grafik IconYanlış hatırlamıyorsam bu Pazar, Nuri sayesinde çok yararlı bir şey keşfettim. Çoğunuzun bildiği gibi Blogger‘ın varsayılan bir CSS dosyası mevcut. bundle.cssadında gereksiz bir dosya. Bu dosya Blogger’ın bize sunduğu ücretsiz ve basit temalarda kullanılıyor. Ancak kendine ait veya satın alınmış bir tema kısacası özel temalarda bu CSS dosyası SEO’da CSS2 ve CSS3 hatalarını bir hayli arttırıyor. Uzun zamandır çözüm aranıyor bu soruna. Nuri, kendi temasındaki bazı kodlama hatalarını giderdikten sonra diğerlerini nasıl yok edebilir gibisinden bir soru sordu. O anda aklıma bir fikir geldi. Dencoder‘a eklemiş olduğum HTML karakterlerine çevirme olayı. Bu kodlar temanın kaynak kodlarında <head> ile </head> etiketleri arasında yer alıyor. Bu yüzden önce bu etiketleri HTML karakterlerine çevirdim. Ama olmadı. Sonra bu dönüştürdüğüm kodlara dönüştürülmemişini entegre ettim. Kaydettiğimde kaynak kodlarına baktım ve bu gereksiz kodlar yeşil renk aldı. WMAracı SEO aracından sorgulattım ve sonuç olumlu. :)
Bir kaç gündür Facebook webmaster grubunda paylaşacağım gibi bir yazı paylaşmıştım. Gelen geçen herkes hadi paylaş, ne zaman paylaşacaksın diye sorular sormaya başladı. Ha paylaştım ha paylaşacağım derken kısmet bugüneymiş. Sizde yazacağım adımları uygularken veya uyguladıktan sonra ne kadar basit olduğunu anlayacaksınız.
  • Blogger’a girip Şablon sekmesine girip HTML’yi Düzenle butonuna tıklayın.
  • CTRL+F klavye kısayolu ile kodlarda arama bölümünü açık buraya <head> yazıp aratın.
  • Genellikle en üstlerde çıkar bu kod. Bu kodu hemen aşağıdaki kod ile değiştirin.
&lt;head&gt;

  • Yine arama bölümünü açıp bu sefer </head> yazıp aratın.
  • Bu kod ise aşağıdaki kod ile yine değiş tokuş yapın.
&lt;/head&gt;&lt;!--<head/>--&gt;
Temayı kaydettiğinizde blogunuza girip tema kodlarına bakın. Aşağıdaki gibi bir görüntü göreceksiniz. Yani yeşil kodlar :)
Bundle.css Yeşil Kodlar
Bu sayede kodlama hatalarını sıfıra bile indirmeniz mümkün. Artık Blogger temalarındaki SEO düşüklüğü diye bir şey kalmayacak.

Etiketler:blogger, blogger bundle.css kaldırma, blogger bundle.css remove, bundle.css, bundle.css kaldırma,bundle.css remove, seo