Kategori :


Bu virüs daha önceden bana da dadanmıştı. Ne yaptıysam ne ettiysem kurtulamadım. Son çare olarak format atmıştım. Fakat bildiğiniz gibi bu tip durumlarda format, başvuracağımız son işlem olmalıdır. Ben çektim siz çekmeyin biraz araştırma yaptım. Aşağıda anlatacağım yöntem bu virüsü otomatik olarak kaldırmayı amaçlamaktadır.

Dilerseniz manuel olarakta kaldırabilirsiniz. Bunun içinde bu sayfayı ziyaret etmenizi tavsiye ederim. Bu adımlardan sonra bence yine içinize sinmeyecek ve format atacaksınız. Çünkü bu virüs öyle böyle bir virüs değil. Online oyunların başbelası diyebiliriz. Şifreleriniz ve daha nice hesaplarınızı tehlikeye sokuyor.

Virüs hakkında kısa bir bilgi verdikten sonra nasıl kurtulacağımızdan bahsetmeye çalışacağım.

Svchost.exe Trojan İşlevi

Görev yöneticisi, regedit (kayıt defteri) ve daha birçok sayamadığım şeyleri kitliyor. Yani kısacası bilgisayarın en önemli araçlarını kilitliyor, işlem yapılmasını engelliyor.

Svchost.exe Trojan Silinmesi

Svchost.exe Trojanının silinmesi olayını Google ‘da araştırabilirsiniz. Ben araştırdım galiba en etkili yolu buldum. Birkaç arkadaşlarımada danıştım tabii ki. En etkili yol şuan vereceğim yol ( muş ). Vereceğim yolu deneyin. Eğer silinmezse bilgisayarınıza biran önce format atın yoksa çok kötü şeylere yol açabilir. Çünkü bu trojanı birisine size yollamış ve sizde kabul edip açmışsanız tüm loglarınız o kişiye gider. Bu da sizin açınızdan kötü olur.

Neyse fazla lafa tutmayayım sizi aşağıdaki adımları izleyerek silebilirsiniz.

Symantec firmasının özel olarak ürettiği program olan FixWelch.exe programıyla silebilirsiniz. Genelde önerilen madde budur.

- FixWelch.exe programını bu adresten indirin.
- Daha sonra İşletim sisteminize uygun patch ( yama ) programını bu adresten indirin.
- Antivirüs programı kullanıyorsanız o programı güncelleyin.
- Bilgisayarınızı kapatın ve Güvenli Mod ‘tan açın.
- FixWelchia.exe programını çalıştırın.
- Svchost.exe, dllhost.exe (C:\WINDOWS\system32\wins\) altındaki dosyaları silin.

Buraya dikkat edin, sistemde aynı isimli fakat baş harfi büyük olan ve küçük olan 2 tane dosya mevcuttur. Bu büyük harfli olan dosyayı silmeyin çünkü sisteminizde güvenlik açığı teşkil etme ihtimali yüksektir.

- Bilgisayarınızı Anti-Virüs programı ile taratın.
- İşletim sisteminize uygun indirdiğiniz yamayı çalıştırın.
- Bilgisayarınız yeniden başlatın (Güvenli mod olmayacak.)
- Windows XP/2000/ME işletim sistemlerini güncelleyiniz.

WindowsXP/2000 için internet explorer’ınız açın araçlar menüsünden windows güncelleyi seçiniz, sistem kendini otomatik olarak güncelleyecektir.Bu yolları izledikten sonra %80 gibi bi ihtimal Svchost.exe trojanı silinmiş olur. Eğer silinmediyse önceden de dediğim gibi bilgisayarınıza format atmanız gerekecektir.