Kategori :
Bu başlık altında bir çok yazı okumuşsunuzdur. Bu konu neredeyse her an tartışılan bir konu. Bu tartışma nedense hiçbir şekilde sonuç bulamadı. Çünkü, WordPress kullanıcıları WordPress’i övüyor, Blogger kullanıcıları ise, Blogger’ı övüyor. Fakat ben de, hem WordPress kullanmış hem de Blogger kullanmış biri olarak bu konu ile ilgili elimden geldiğince bir yazı yazmak istiyorum.

WordPress kısa süre önce başlayan birisi olarak incelemelerim doğrultusunda gerçekten sade ve bütüm her işlemleri yapabileceğini bir Panele sahip. Bunu yazmamın sebebi bu kadar sade bir panele sahip olup bütün işlemleri yapmak çok güzel. Ben uzun zamandır blogger kullanıcıyım. Hayla blogger’ i bırakmış değilim. Zamanında bende blogger’ i övdüğüm oldu. WordPress geçtikten sonra bütün düşüncelerim değişti. Çünkü WordPress mükemmel şekilde hazırlanmış güzel bir platform. Kısacası wordpress te alanlarınız geniş yani özgürsünüz istediğinizi yapabiliyorsunuz. Hemen size wordpress incelememi anlatayım.

  • WordPress, sade ve hoştur.
  • WordPress için milyonlarca tema mevcuttur ve kendi zevkinize göre tema yapabilirsiniz.
  • WordPress FTP gibi bir çok şeyi kullanmamızı sağladığı için blogumuz tamemen elimizin altındadır.
  • WordPress sade ve kolaydır. Kısa sürede wordpresi kolayca kavrayabilirsiniz.
  • WordPress’ in size sunduğu orjinal temaları kullanabilir yada kendi zevkinize göre bir tema bulabilirsiniz.

WordPressin kötü yanları. bana göre hiç yoktur. Tek sıkıntısı hosting. Tam olarak wordpresi iyi biliyorum diyemem fakat  WordPress’in temelindeki ana fikir şudur; WordPress’i iyi bir şekilde kullanmanız gerekiyor. Yani şu da var, WordPress blog kurup, 100′lerce eklenti kurarsanız elbette hostunuzla ilgili problemler yaşamanız doğaldır. Wordpresi özetlemek gerekirse, blogunuz tamamen elinizin altındır. İstediğiniz gibi tema yapabilir yükleyebilirsiniz. Kısacası wordpress’ te özgürsünüz. Bana göre wordpress mükemmel bir alt yapı ve blog kurmak isteyenlere wordpress’ i öneriyorum.

Blogger; bu platformu uzun zamandır kullanıyorum. Tüm herşeyi bu platform sayesinde öğrendim. Blogger konusunda kendime yetecek bir bilgiye sahip olduğumu düşünüyorum. Blogger çok güzel bir platform. Sizi domain, hosting derdinden kurtarıyor. En güzel yanı ise arkasında Google Olması. Buda kullanıcılara büyük güven vermekte. Blogger malesef kullanıcılara tam erişim vermiyor. ‘Blogunun bütün ayarlarının elinin altında olmasını isteyenler.’ için uygun değil, çünkü Blogger’la yapabilecekleriniz çok sınırlı. Eğer css html bilirseniz bloggere tema yapabilir temaları geliştirebilirsiniz. Bana göre blogger çok güzel ücretsiz bir blog servisi fakat maalesef ki blog ayarlarına tam erişim olmaması da belki iyi değil, en azından ben böyle düşünüyorum. Bu seferde blogger incelememi anlatayım.

  • Blogger’ ında kontrol panel çok sadedir. Çözmesi çok Kolaydır.
  • Blogger Google’ nindir. Yani emekleriniz hiç bir zaman boşa gitmez.
  • Blogger tamemen ücretsizdir. WordPress kadar fazla olmasa da blogger için bir çok tema mevcuttur.
  • Kodlama bilginiz var ise kendinize özel bir tema yapabilirsiniz. Yok ise yapılmış veya hazır temaları kullanabilirsiniz.

Bloggeri kısaca özetleyecek olursam, profesyonel bir blog servisi. Sevmediğim özellikleri tam erişim sağlayamıyorsunuz. Bunun yanında başka kötü yanını söyleyemem. En sevdiğim yönü ise domain hosting derdi yok üstelik arkasında Google amca var. Bu sayede emekleriniz asla boşa gitmiyor. Artık karar size kaldı.